Pierwsza edycja konkursu pod nazwą „Kolory, które budzą wnętrza” zorganizowana przez firmę Cerames zakończyła się po obradach jury 27 listopada. Cerames, działająca na polskim rynku od ponad 15 lat, specjalizuje się w oferowaniu najpiękniejszych artykułów do wyposażenia wnętrz z różnych zakątków świata. W wyniku decyzji jury, wyłoniono 6 projektów aranżacji wnętrz, w których użyto produktów Cerames, nagradzając kreatywność i pomysłowość architektów.

Uczestnicy konkursu „Kolory, które budzą wnętrza” mieli za zadanie stworzyć projekt dowolnego wnętrza, w którym produkty Cerames miały być wykorzystane do stworzenia przestrzeni architektonicznej o różnorodnym charakterze, pełnej niespodzianek i pozytywnych wrażeń, zarówno w kontekście przestrzeni prywatnych, jak i publicznych. Łączna pula nagród w konkursie wynosiła 25 tysięcy złotych, które przyznano w formie voucherów na produkty marki Cerames.

W skład komisji konkursowej wchodzili znani projektanci wnętrz, przedstawiciele firmy Cerames oraz redaktorzy Grupy Sztuka Architektury, która operacyjnie prowadziła konkurs na zlecenie firmy Cerames. W jury znaleźli się:

  • Magdalena Federowicz-Boule — Tremend,
  • Anna Federowicz — Tremend,
  • Lech Moczulski — Mili Młodzi Ludzie,
  • Jan Sikora — Sikora Wnętrza,
  • Katarzyna Westrych-Pavy — 370studio,
  • Krzysztof Sołoducha — Grupa Sztuka Architektury,
  • Jan Toczyski — Cerames.

Konkurs został ogłoszony 15 maja 2023 roku, a uczestnicy mieli czas do 15 października 2023 roku na przesyłanie swoich projektów. W konkursie nadesłano łącznie 22 prace, z których jury wybrało 6 laureatów. Warto zaznaczyć, że komisja konkursowa podjęła jednogłośną decyzję o innym podziale puli nagród niż pierwotnie przewidywano przy ogłoszeniu konkursu. Nie przyznano pierwszej nagrody, ale w zamian przyznano 2 drugie nagrody, 2 trzecie nagrody oraz 2 wyróżnienia.

Dwie drugie nagrody w konkursie Cerames w wysokości 7 tysięcy złotych otrzymały prace przygotowane przez Annę Matusiak i Irynę Savka. Praca Iryny Savka to projekt łazienki utrzymany w stonowanych, przyjemnych kolorach, z harmonijnie dobranej ceramiki Cerames. Subtelna kolorystyka i produkty Cerames, takie jak płytki Rybia Łuska i umywalka Hamza, sprawiły, że wnętrze to jest idealne do codziennego użytku. Natomiast projekt Anny Matusiak łączy nowoczesne rozwiązania i ceramikę Cerames z meblami z odzysku oraz polskimi akcentami, takimi jak dekoracje z Bolesławca. Jury doceniło aspekt ponownego wykorzystania w projekcie oraz jego techniczną staranność. W tym przypadku wykorzystano umywalkę Gece z oferty Cerames.

Dwie trzecie nagrody w konkursie Cerames w wysokości 3 tysięcy złotych otrzymały prace Agnieszki Kaczmarek i Olgi Martyniuk. Projekt Agnieszki Kaczmarek wyróżnia się połączeniem orientalnych i hiszpańskich motywów, które zostały zharmonizowane z meksykańską ceramiką Cerames, taką jak lampa Bola, umywalka meksykańska oraz płytki Nawar i cementowe płytki Eric. Praca Olgi Martyniuk to natomiast bardzo wyraziste wnętrze łazienki o neonowych kolorach, zrównoważone przez czarno-białą meksykańską umywalkę Cerames.

Dwa wyróżnienia w konkursie Cerames w wysokości 1,5 tysiąca złotych trafiły do Natalii Wojtasik i Weroniki Piechutek. Praca Natalii Wojtasik to delikatne zaaranżowanie łazienki, w którym znaleźć można kontrast pomiędzy eleganckimi, neutralnymi płytkami ściennymi i żywymi kolorami wiszącej lampy Sandia Verde, umywalki nablatowej Picaflor oraz kolorowymi płytkami podłogowymi. Projekt Weroniki Piechutek to natomiast efektowna aranżacja restauracji, charakteryzująca się mocnym charakterem, ciekawymi detalami i intrygującymi połączeniami kolorów i materiałów.

Konkurs „Kolory, które budzą wnętrza” został zorganizowany przez markę Cerames, która od ponad 15 lat specjalizuje się w oferowaniu najpiękniejszych artykułów wyposażenia wnętrz z różnych zakątków świata. Wspólnym elementem oferty Cerames jest bogata kolorystyka, która była tematem przewodnim tego konkursu. Cerames zaprosił architektów, projektantów wnętrz i studentów kierunków projektowania do stworzenia dowolnej przestrzeni, w której użyto produktów z oferty marki Cerames, tworząc wyjątkową, kolorową przestrzeń architektoniczną. Łączna pula nagród w konkursie wynosiła 25 tysięcy złotych, a konkurs trwał od 15 maja do 15 października 2023 roku.