W dynamicznie zmieniającym się świecie aranżacji wnętrz, kuchnia pozostaje centralnym punktem domu, odzwierciedlając zarówno indywidualny styl, jak i najnowsze trendy. W wywiadzie z Anną Hannebole, brand managerem z firmy Franke, która prowadzi badania, odkrywamy najbliższe kierunki rozwoju naszych kuchni.
Zacznijmy od tego, co przestanie być modne lub potrzebne?
Produkty, które nie biorą pod uwagę szerokich aspektów projektowania, będą stopniowo znikać z kuchni. Obecnie oczekujemy od urządzeń kuchennych, aby podążały za indywidualnym stylem życia i odzwierciedlały nasze wartości, wykraczając poza estetykę i funkcjonalność. Dziś liczy się wielofunkcyjność urządzeń, wręcz ich hybrydowy charakter oraz wpływ ich produkcji i użytkowania na środowisko naturalne.
A jakie kolory i wzory będą dominowały w kuchni?
W aranżacji wnętrz kładziemy większy nacisk na personalizację i kreatywność, co może być efektem spędzania większej ilości czasu w domu. Zainteresowanie wzrasta w kierunku różnorodnych kolorów oraz materiałów i wykończeń. Zauważamy dwa kontrastujące trendy kolorystyczne: z jednej strony czarny granit, laminat i wykończenia w czarnym macie, a z drugiej – paleta żywych i ciepłych barw, od zieleni awokado po kolor jagodowy i odcienie karmelu. Wzory i desenie wnętrz będą reprezentować naturalność i autentyczność, co wpływa na komfort codziennego życia. Popularność zyskają ultramatowe wykończenia, powłoki antyodciskowe, bardziej odporne powierzchnie oraz kolorowe akcenty ze stali szlachetnej.
A co z materiałami? Jakie zdominują rynek wnętrzarski?
Na podstawie dogłębnego badania rynku zauważyliśmy, że kluczową rolę odgrywa wykorzystanie materiałów minimalizujących wpływ na środowisko naturalne. Dlatego w naszej ofercie znajdują się baterie i zlewozmywaki wykonane z recyklingowanej stali szlachetnej. Wprowadzamy również akcesoria z ekologicznych materiałów, takich jak bambus. Jeśli chodzi o wybory estetyczne, to rośnie popularność metalicznych wykończeń oraz kolorowej stali szlachetnej.
Jakie innowacje technologiczne lub produktowe mają potencjał, by zrewolucjonizować kuchnię?
Kluczowym trendem są urządzenia hybrydowe, łączące liczne funkcje i integrujące tradycyjne narzędzia kuchenne. Franke już teraz proponuje szereg urządzeń współpracujących ze sobą, na przykład chłodziarkę do wina i ekspres do kawy i pasujące do nich szuflady AGD z akcesoriami. Innym przykładem jest okap Mythos Air Hub, który nie tylko służy jako wyciąg, ale również może poprawić jakość powietrza w domu, usuwając do 99,99% wirusów i bakterii. Coraz większe znaczenie mają rozwiązania, które pomagają utrzymać urządzenia w nieskazitelnym stanie na dłuższy czas. Przykładem jest technologia F-Inox, którą nazywamy „formułą długowiecznego piękna”, zastosowana jest w kolorowej stali szlachetnej. Dzięki jej hydrofobowym właściwościom zlewozmywaki z linii Masterpiece mniej się brudzą. Rośnie także popularność zaawansowanych systemów filtracji wody, które oferują inteligentne funkcje i zapewniają stały dostęp do wody najwyższej jakości, używanej do picia i gotowania. W tej dziedzinie wkrótce pochwalimy się nowym produktem.
Od zrównoważonego wykorzystania materiałów po zaawansowane technologicznie innowacje, kuchnia staje się nie tylko miejscem gotowania, ale też symbolem osobistego stylu i świadomych wyborów ekologicznych. www.franke.pl
*
Anna Hennebole zaczęła pracę w Grupie Franke 3 lata temu jako Brand Manager. Odpowiada za globalną komunikację i zarządza specjalnymi projektami/działaniami oraz kampaniami tworzonymi przy współpracy z agencjami na wielu rynkach i w różnych kanałach. W ramach Grupy bezpośrednio nadzoruje eventy, wystawy i showroomy począwszy od brandingu po kontrolę nad projektowaniem wystroju przestrzeni. Dzięki rozległemu doświadczeniu zdobytemu na stanowisku Brand Strategy Director zajmuje się tworzeniem propozycji wartości produktów poprzez opracowywanie kluczowych spostrzeżeń konsumenckich i w oparciu o najnowsze trendy.
Po ukończeniu studiów MBA na londyńskiej uczelni European Business School rozpoczęła karierę w branży reklamowej, gdzie przez 16 lat pracowała dla takich międzynarodowych agencji jak Ogilvy & Mother, Leo Burnett czy FCB Partners. Zajmowała stanowiska Head of Business and Marketing Intelligence oraz Marketing Intelligence & Creative Insights Officer. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje różne sektory, w szczególności: dóbr luksusowych, mody, motoryzacji, AGD oraz produktów szybkozbywalnych.