OMNIRES, polska marka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach dla kuchni i łazienki, odniosła kolejny sukces podczas prestiżowych targów Salone del Mobile w Mediolanie. Marka, prezentując koncepcję The Art of Water Design, skupiła się na nowoczesnym designie, funkcjonalności oraz zrównoważonym korzystaniu z wody. Projekt stoiska, opracowany przez Loskiewicz.Studio, przyciągnął uwagę wielu odwiedzających, w tym światowe osobistości z dziedziny designu i architektury, jak David Basulto, założyciel Arch Daily.

Targi Salone del Mobile 2024 przyciągnęły rekordową liczbę 360 tys. odwiedzających i 1950 wystawców z 35 krajów, co stanowi wzrost o 17,1% w stosunku do poprzedniego roku. OMNIRES zadebiutował na tej arenie, prezentując szeroką gamę produktów – od baterii kuchennych i łazienkowych, przez umywalki, po brodziki i wanny, które umożliwiają wszechstronne aranżacje.

Inspirujące formy, powierzchnie i wykończenia kolorystyczne zaprojektowane zarówno przez wewnętrzne studio OMNIRES, jak i w współpracy z renomowanymi studiami projektowymi takimi jak Pawlak & Stawarski czy Maja Ganszyniec Studio, spotkały się z uznaniem. Goście odwiedzający stoisko docenili kompozycyjną grę płaszczyzn i linii, która w sposób galerijny eksponowała kształty i tekstury poszczególnych kolekcji. Każdy produkt miał swoją dedykowaną przestrzeń, która płynnie przechodziła w kolejne strefy ekspozycji, prowadząc gości do artystycznej instalacji.

Biorąc pod uwagę charakter produktów OMNIRES oraz włoskie otoczenie, zdecydowałam się na inspirację wodą, interpretując ją w sposób łączący sztukę z funkcjonalnością. Fontanna, będąca centralnym punktem stoiska, poza walorami estetycznymi, pełniła także praktyczną funkcję umożliwiającą gościom napicie się filtrowanej wody – opowiada o stoisku OMNIRES Anna Łoskiewicz z Loskiewicz.Studio.

Polskie innowacje na światowej scenie

Charakterystyczną cechą produktów OMNIRES, zaprezentowanych podczas Salone del Mobile 2024, a w szczególności nowej kolekcji armatury BEYOND, był minimalistyczny styl, który osiągnięto dzięki czystym, esencjonalnym liniom, podkreślającym nowoczesne podejście do aranżacji przestrzeni łazienkowej i kuchennej. Na uwagę zasługuje oryginalna fontanna z bateriami kuchennymi SWITCH, z której odwiedzający mogli napić się filtrowanej wody. Ta innowacja nie tylko wzbogaciła ekspozycję, ale również podkreśliła estetyczne i funkcjonalne znaczenie dobrze zaprojektowanego wyposażenia. Udział OMNIRES w targach Salone del Mobile 2024 stanowił potwierdzenie zaangażowania firmy w dostarczanie najwyższej jakości produktów i innowacyjnych rozwiązań dla klientów na całym świecie.

Zaobserwowaliśmy duży odzew ze strony klientów, dystrybutorów oraz architektów z różnych regionów świata. Jednocześnie wiemy, że zaawansowany technologicznie proces produkcji naszych kolekcji odpowiada na wyzwania stawiane przez najbardziej ambitne projekty inwestycyjne. Zainteresowanie podczas Salone del Mobile potwierdza, że obraliśmy właściwą strategię. Jestem pewna, że uczestnictwo w tak prestiżowym wydarzeniu umocni reputację firmy jako ważnego gracza na rynku międzynarodowym – dodaje Paulina Shacalis, Dyrektor Zarządzająca i Kreatywna OMNIRES.

Instalacja Under the Surface

W pawilonie 10, nieopodal ekspozycji OMNIRES, odwiedzający mogli zrozumieć obecne trendy w projektowaniu łazienek z perspektywy zrównoważonego wykorzystania wody. Instalacja „Under the Surface”, stworzona przez Accurat, Design Group Italia i Emiliano Ponzi, przedstawiała się jako przestrzenna forma błękitnej zanurzonej wyspy. Poprzez wizualne opowiadanie podkreślała wpływ codziennego użytkowania wody na środowisko naturalne. Projekt ten ukazał nowoczesne technologie oszczędzania wody stosowane w wyposażeniu łazienek, co jest kluczowym aspektem w filozofii OMNIRES.