Przed nami wielka gala Oscarowa, która odbędzie się w nocy z 10 na 11 marca, podczas której poznamy najlepsze produkcje filmowe na świecie. Wśród nominowanych nie mogło zabraknąć najbardziej kasowego filmu minionego roku – „Barbie”, który zgarnął aż 8 nominacji. Historia najpopularniejszej lalki na świecie przyciągnęła miliony widzów, potwierdzając sukces firmy Mattel. Z tej okazji zapraszamy wszystkich w niesamowitą podróż do wnętrz siedziby biura projektowego BIT CREATIVE, które zaprojektowało siedzibę Mattel w Warszawie.

Zlokalizowana w sercu Warszawskiego Obszaru Biznesowego, na 34 piętrze Skylinera, polska siedziba firmy Mattel zajmuje imponującą powierzchnię 650 metrów kwadratowych, przenosząc wszystkich do magicznego świata producenta najbardziej popularnych zabawek dla dzieci. Barbie, Fisher Price, Hot Wheels czy Matchbox to kultowe już produkty, które stały się istotnym, choć nie dominującym, elementem aranżacji wnętrz.

Głównym z założeń towarzyszących nam przy opracowywaniu koncepcji dla biura Mattel w Warszawie, było stworzenia wielobarwnego wnętrza oddającego ducha dobrze znanych nam wszystkim produktów tworzonych przez markę – mówi arch. Barnaba Grzelecki. – Jednocześnie zależało nam na wykreowaniu wnętrza, które w efekcie końcowym nie będzie przytłaczało pracowników ilością barw i nasileniem kontrastów. Między innymi z tego powodu zdecydowaliśmy się na wizualne zróżnicowanie przestrzeni w zależności od pełnionej funkcji – dodaje architekt.

Stąd sale spotkań zostały nasycone kolorami i motywami brandowymi z portfolio Inwestora, podczas gdy otwarte przestrzenie wspólne oraz miejsca do pracy zostały stonowane poprzez ograniczoną paletę barw, głównie skupiając się na szarościach i bieli, z delikatnymi akcentami w głównym kolorze czerwonym, zgodnie z brandbookiem firmy.

Wnętrze biura Mattel z perspektywy komunikacji czy open space może wydawać się dość spokojne i stonowane. Jednak pogrupowane ze względu na swój gabaryt sale spotkań wewnątrz tętnią kolorami – podkreśla arch. Jakub Bubel.

W biurze znajdziemy sale spotkań o różnej wielkości, pomieszczenia do kolaboracji, dużą funkcjonalną kuchnię oraz przestrzenie open space i wydzielone biurowe. Strefa recepcji z poczekalnią wpisuje się w całościowy charakter wnętrza, gdzie perforowane sufity, malowane stropy, ciepłe drewno oraz kolory, takie jak biel, szarość i czerwień, są powszechnie obecne. Niezwykłym elementem designu wnętrza jest kanapa w formie busa Barbie.

Dwie główne i największe sale konferencyjne reprezentują marki Barbie oraz Fisher Price. Ponieważ mogą być połączone, estetycznie nawiązują do siebie, będąc jednocześnie swoim lustrzanym odbiciem. Mniejsze czteroosobowe sale to pomieszczenia spod znaku Hot Wheels oraz Matchbox, również zbliżone wizualnie. Na ścianach znajdują się grafiki od Inwestora oraz lacobel do pisania. Nietuzinkowym rozwiązaniem są stoły z fragmentami silnika samochodowego i fotele konferencyjne z oryginalnych foteli samochodowych.

Trzecią grupę stanowią nieduże salki, głównie do kameralnych spotkań. Wyróżniają się one charakterystycznymi elementami dla danego brandu, takimi jak plansza do gry w scrabble czy ściana z klocków Megabloks. Na suficie i ścianach znajdziemy żywe kolory z kolorystyki poszczególnych produktów, podkreślając charakter marki.

Przestrzenie pracownicze w strefie open space utrzymane są w biało-szarej kolorystyce z akcentami czerwieni. Sufit jest elementem wspólnym dla całej aranżacji, a nad biurkami wiszą filcowe lampy o dużych średnicach. Ściany ozdabiają dekoracyjne panele obite tkaniną w dwóch kolorach. Pomieszczenia socjalne oraz strefa kolaboracji połączona z chillout są odważniej urządzone.

W pomieszczeniu socjalnym chcieliśmy dodać kilka elementów wykończenia, które nadadzą kuchni wydźwięku retro. Stąd też w zabudowie kuchennej znajdziemy ryflowane fronty czy blat z jasnego lastryko, a na ścianie neon. Pod sufitem zaprojektowaliśmy stalowe kwietniki z siatką cięto-ciągnioną, gdzie w doniczkach rosną żywe rośliny – opowiada arch. Zuzanna Wojda.

Niewątpliwą zaletą tego pomieszczenia jest jego lokalizacja na planie piętra z narożnika 34, co umożliwia podziwianie panoramy Warszawy i okolicy podczas przerwy na kawę. Dlatego w kuchni zaplanowano zróżnicowane miejsca do siedzenia – od foteli, przez krzesła i kanapę, po hokery przy blacie barowym bezpośrednio przy elewacji.

Strefa kolaboracji połączona ze strefą chillout pełni zróżnicowane funkcje. Nie tylko służy jako przestrzeń do współpracy, ale również do relaksu i organizacji większych spotkań wewnętrznych. W tym pomieszczeniu umieszczono wygodne meble, takie jak modułowa sofa, fotele oraz huśtawki mocowane do stropu, a także wysokie fotele z niewielkim, wygodnym blatem do pracy na laptopie.

Mimo że umieszczenie tak dużej liczby funkcji na stosunkowo niewielkiej powierzchni stanowiło spore wyzwanie podczas projektowania układu przestrzennego, architekci z BIT CREATIVE doskonale sobie z nim poradzili, tworząc przestrzeń godną architektonicznego Oscara.

Inwestor: Mattel Poland Sp. z o.o.

Lokalizacja: Skyliner 1, ul. Prosta 67, Warszawa

Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Agata Krykwińska, arch. Joanna Zaorska, arch. Zuzanna Wojda

Zdjęcia: Fotomohito