To wydarzenie było niezwykłe i jedyne w swoim rodzaju. Podczas grudniowego Artshow miłośnicy sztuki mieli okazję podziwiać i zakupić około 1000 dzieł stworzonych przez 155 artystów z całej Polski. W dniach 9 i 10 grudnia tłumy zjechały do Kamienicy Karskich przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie, jednocząc się w chęci nawiązania bliższego kontaktu ze sztuką współczesną. Po sukcesie dwóch poprzednich edycji, Artshow zdobywa miano obowiązkowego punktu w kalendarzu kulturalnych wydarzeń stolicy.

Miniony weekend przyciągnął do Kamienicy Karskich blisko trzy tysiące miłośników sztuki współczesnej. Podczas Artshow goście mieli okazję bezpośredniego kontaktu z artystami, zakupu dzieł sztuki czy kolekcjonerskiego designu, a także obserwowania artystów przy pracy i uzyskania porad od ekspertów. Na trzech piętrach zabytkowej kamienicy prezentowano setki artystycznych dzieł reprezentujących różne nurty i pokolenia.

Misją Artshow jest stworzenie przyjaznych warunków do bezpośredniego spotkania twórców i miłośników sztuki. Chcemy, aby sztuka stała się bardziej dostępna, by Polacy wprowadzali ją do swojego życia i otaczali się nią na co dzień – podkreśla Ewa Mierzejewska, pomysłodawczyni Artshow.

Artshow kierujemy nie tylko do kolekcjonerów i pasjonatów sztuki, ale także do całkiem nowych odbiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sztuką – dodaje Agnieszka Pisarczyk, współorganizatorka wydarzenia.

Liczbę gości na dwudniowym wydarzeniu potwierdziła liczna frekwencja, dowodząc, że unikalna formuła wykreowana przez organizatorów przypadła do gustu publiczności, a zainteresowanie sztuką w Polsce rzeczywiście rośnie. Wiele prezentowanych dzieł znalazło nowych nabywców.

Dodatkową atrakcją Artshow była możliwość uczestnictwa w konkursie polegającym na opublikowaniu najciekawszego postu z wydarzenia na Instagramie. Zwycięzcom przypadły atrakcyjne nagrody, takie jak voucher na roczną jazdę luksusowym autem Lexus LBX, obrazy Bovskiej i Martyny Łuszczyńskiej, lampa duetu Derive oraz wazon Oskara Zięty.

Podczas wydarzenia zorganizowano także ciekawe instalacje artystyczne przygotowane przez partnerów – marki Laufen i Jung. W przestrzeni zwaniej Domoteka Design Meeting Point, odwiedzający mogli podziwiać unikatowe meble z kolekcji Centrum Designu Domoteka i korzystać z konsultacji z architektami wnętrz z pracowni Interiorsy.

Oświetlenie dzieł sztuki na wystawie zapewniła firma LABRA, natomiast atmosferę wyjątkową stworzyła firma GRODA. Część sal dostosowała marka Benjamin Moore, znana z wysokiej jakości farb. O tapety zadbała Muraspec, a o wykładzinę – Agnella.

Patronat medialny objęły takie tytuły jak Wprost, Archisnob, Czas na Wnętrze, designteka.pl, Label, Magazif, Whitemad, Murator, Architektura, Urządzamy, Nowy Magazyn, Wnętrza Domów.

Lista artystów biorących udział w wydarzeniu dostępna jest na stronie www.artshowevents.pl

Fot. Bartek Barczyk

Materiały prasowe OKK! PR