Warszawska Cukiernia Lukullus jest znana z precyzji w dbaniu o najdrobniejsze detale, które obejmują nie tylko smak i estetykę autorskich słodkości, lecz także aranżację wnętrz kawiarni, sklepów, wystawowych witryn oraz designu opakowań. Tradycją marki Lukullus są tematyczne projekty sezonowe, a najnowszy z nich, zatytułowany „Zen o Warszawie”, zadebiutował na początku maja.

Filozofia Lukullusa opiera się na trzech filarach: smaku, piękna i Warszawy. Zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej”, menu cukierni opiera się na prostych połączeniach smaków, przygotowywanych jedynie z naturalnych składników oraz półproduktów wytworzonych w pracowni firmy, takich jak konfitury czy kremy. Każdy deser nie tylko kusi podniebienie, ale również zachwyca wzrok – unikalna estetyka stała się charakterystycznym elementem Lukullusa. Tak samo jest w przypadku ciast i lodów, które znalazły się w menu najnowszego sezonowego projektu „Zen o Warszawie”, inspirowanego smakami i estetyką Japonii. Nazwa projektu nawiązuje do znanej piosenki Czesława Niemena i doskonale oddaje połączenie rodzimej, warszawskiej tradycji z składnikami charakterystycznymi dla kraju kwitnącej wiśni, takimi jak czarny sezam, shiso, matcha i yuzu.

W ramach sezonowego projektu „Zen o Warszawie”, dostępnych jest cztery nowe ciastka we wszystkich kawiarniach i sklepach Lukullus w Warszawie. Pierwsze z nich, nazwane „Urodziny Cesarza”, to puszysty maślany biszkopt z truskawkami, kiwi, mango i bitą śmietaną z wanilią, inspirowany tradycyjnym japońskim deserem – roladą biszkoptową z owocami. Kolejne ciastko, „Takatamatcha”, składa się z masy twarogowej z zieloną herbatą matcha, kandyzowanych owoców liczi, szklistej galaretki z cytrusów i jadalnego złota. Trzecie w menu to „Magdalenki Yuzuyu”, czyli połączenie tradycyjnej europejskiej formy ciastka biszkoptowego z japońskim smakiem owoców yuzu. Ostatnia propozycja, „Tokio – Warszawa”, to ciasto kruche baskijskie z czarnym i białym sezamem, domową praliną z karmelizowanego sezamu, budyniem waniliowym z wanilią Bourbon z Madagaskaru, domową konfiturą i owocami czarnych porzeczek.

Dodatkowo, w lodziarni Lukullus w St. Tropez przy ul. Rozbrat, dostępne są cztery nowe smaki lodów: „Yuzuyu” – sorbet z cytryn i owoców yuzu, „Takatamatcha” – mleczne lody z matchą i esencją yuzu, „Sakura” – sorbet wiśniowy z shiso i „Siedmiu Samurajów” – mleczne lody z domową praliną z karmelizowanego czarnego sezamu.

Wszystkie produkty z sezonowego projektu „Zen o Warszawie” są dostępne w opakowaniach zaprojektowanych przez grafika i ilustratora Kamila Rekosza, wpisujących się w estetykę japońskiego minimalizmu. Ich jedyną ozdobą jest kolorystyczny gradient oraz tłoczone logo Lukullus. Na wieczkach, zamiast cytatów znanych autorów, wykorzystano wiersze haiku autorstwa pięciu klientek Lukullusa: Magdaleny Chodakowskiej, Nadii Bouacid, Grety Getler, Ewy Kamionowskiej i Emilii Waszkiewicz-Beck. Nowe aranżacje witryn wystawowych, jak zawsze stworzone przez Malwę Rytych we współpracy z autorem opakowań, również dedykowane są temu projektowi.

Zapraszamy do kawiarni i sklepów Lukullus po wyjątkowe i piękne słodkości z najnowszego sezonowego projektu „Zen o Warszawie”.