Duński gigant detaliczny, Flying Tiger Copenhagen, ogłosił ambitny plan zrównoważonego rozwoju, który ma na celu znaczną poprawę ekologicznego śladu firmy. W ramach swojego nowego planu, firma zamierza wprowadzić szereg działań mających na celu ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko. Wśród kluczowych założeń znajduje się podwojenie wysiłków w zakresie zrównoważonego zarządzania lasami, znaczące ograniczenie użycia plastiku oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych.

Flying Tiger Copenhagen zobowiązał się do przestrzegania najwyższych standardów inicjatywy „Science Based Targets”, która wspiera działania na rzecz klimatu w sektorze prywatnym, umożliwiając organizacjom wyznaczanie celów opartych na nauce w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych.

Jesteśmy już na ścieżce do realizacji Porozumienia Paryskiego, czyli ważnej misji, która stanowi istotny krok w kierunku zielonej transformacji, jaką przechodzi cały nasz łańcuch wartości. Chcemy być liderami w ekologicznej przemianie branży detalicznej. To poważna inwestycja w przyszłość – mówi Martin Jermiin, CEO Flying Tiger Copenhagen.

Zmianę można zauważyć, wchodząc po prostu do jednego z naszych sklepów. Plastik znika z opakowań, a w procesie produkcji zastępujemy go tworzywem z recyklingu. Wiemy, że konsumenci są bardzo zaangażowani w te kwestie, więc możemy im pokazać, że dokonanie zrównoważonego wyboru nie musi być kosztowne. Nasze działania są dostrzegane, więc uważam, że obraliśmy dobry kierunek. Dowodem na to może być Laur Konsumenta w kategorii „Ekologicznych strategii w biznesie”, który otrzymaliśmy dwukrotnie, również w tym roku – dodaje Igor Kostenyuk, Country Manager marki w Polsce.

Flying Tiger Copenhagen jest również zaangażowany w inicjatywy UN Global Compact, wykorzystując Cele Zrównoważonego Rozwoju jako kierunek działań. Zobowiązania firmy obejmują m.in. zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w zakresie 1 GHG o około 30% do 2026 roku w porównaniu z rokiem bazowym 2019. Ponadto, planuje zwiększenie udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych z 22% w 2019 roku do 84% do 2026 roku oraz redukcję emisji gazów cieplarnianych z zakresu 3 GHG związanych z zakupionymi towarami i usługami o 40% na milion DKK do 2026 roku w stosunku do roku bazowego 2019.

Kryzys klimatyczny skłonił dyrektorów generalnych do podjęcia pilnych i zdecydowanych kroków, aby ustalić cele redukcji emisji dla swoich firm zgodnie ze ścieżką 1,5 st. C opartą na nauce. Ruch dążący do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku również szybko się rozwija i tu wzywamy wszystkich liderów biznesu do przyjęcia konkretnych planów, aby zrealizować ten cel – dodaje Sanda Ojiambo, asystentka Sekretarza Generalnego UN Global Compact (wcześniej CEO i Executive Director).

Do końca 2022 roku firma zobowiązała się, że wszystkie produkty wykonane z papieru i drewna będą pochodziły wyłącznie z certyfikowanych, zrównoważonych źródeł. Certyfikat FSC potwierdza, że produkty te zostały wyprodukowane w zgodzie z rygorystycznymi normami ochrony środowiska.

Dodatkowo, Flying Tiger Copenhagen planuje redukcję wyrobów z tworzyw sztucznych o 50% do 2025 roku. Oczekiwane jest, że ograniczy to asortyment o około 34 miliony produktów jednorazowego użytku i pozwoli zaoszczędzić co najmniej 5 tysięcy ton plastiku rocznie począwszy od 2026 roku. Firma dąży również do tego, aby połowa produktów była wytwarzana z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. W bieżącym roku firma wprowadzi również w 100% ekologiczne materiały marketingowe, zamontuje meble w sklepach w pełni nadające się do recyklingu oraz zapewni, że 50% zużywanej energii pochodzi z własnej działalności.

Wyznaczanie ambitnych celów i dążenie do certyfikacji FSC to najważniejsza rola, jaką mogą odegrać sprzedawcy detaliczni tacy jak Flying Tiger Copenhagen, gdy chodzi o wspieranie odpowiedzialnego leśnictwa na całym świecie. Zabiegając o FSC, przyczyniają się oni do wzmocnienia odpowiedzialnego leśnictwa w dyskusji biznesowej, co oznacza, że w przyszłości więcej lasów otrzyma certyfikaty FSC. Używanie tego symbolu w szerokiej gamie produktów pomaga nam również rozwijać świadomość wśród konsumentów i podkreślać nasz wspólny cel – dodaje Kim Carstensen, International Director w Forest Stewardship Council.

O firmie

Flying Tiger Copenhagen to globalna marka detaliczna, znana z wielokrotnie nagradzanego wzornictwa i szerokiej gamy produktów – od dekoracji imprezowych i sprzętu kuchennego, po prezenty i zabawki. Od momentu otwarcia pierwszego sklepu w Kopenhadze w 1988 roku, firma rozwijała się globalnie, zatrudniając na koniec 2021 roku około 6000 pracowników w 858 sklepach w 27 krajach. W 2020 roku uruchomiła pilotażowy sklep internetowy w Danii i Szwecji, a w 2021 roku rozszerzyła działalność e-commerce w Europie. Obecnie firma prowadzi sklep internetowy w 22 krajach Europy i Azji. W 2022 roku Flying Tiger rozpoczął ekspansję franczyzową na Bliskim Wschodzie, a wkrótce planuje kolejne umowy franczyzowe, które wpisują się w strategię globalnego rozwoju.

4o mini