Polskie biuro architektoniczne Tremend przygotowuje kolejny projekt we Francji. Pracownia, znana z kompleksowych realizacji hotelowych, została ponownie zaproszona do współpracy przez Crowne Plaza – markę premium w portfolio IHG Hotels & Resorts. Architekci Tremend odpowiadają za przebudowę i projekt wnętrz hotelu Crowne Plaza Paris – Marne-la-Vallée w Magny-le-Hongre, malowniczej miejscowości tuż pod Paryżem, w sąsiedztwie Disneylandu Paris.

Zaproszenie jest kontynuacją wcześniejszego sukcesu Tremend, który zwyciężył w konkursie architektonicznym, pokonując biura z Francji, Holandii i Wielkiej Brytanii. To dowód na rozpoznawalny styl pracowni i sprawność w prowadzeniu złożonych procesów inwestycyjno-budowlanych w segmencie HoReCa – od planowania, przez nadzór nad przebudową, po dopracowane w detalach koncepcje wnętrz.

Lokalizacja tuż obok Paryża i Disneylandu

Magny-le-Hongre, położone w departamencie Sekwana i Marna, słynie z urokliwej architektury i bogatego dziedzictwa. Nowy Crowne Plaza skorzysta z walorów miejsca: zielonego krajobrazu regionu i bliskości jednego z najpopularniejszych parków rozrywki w Europie, oddalonego zaledwie o 10 minut. To kontekst sprzyjający zarówno rodzinnej turystyce, jak i biznesowym podróżom do stolicy Francji.

Tremend przeprowadzi przebudowę istniejącego obiektu, rozbudowę o strefę basenową i wellness oraz przygotuje kompleksową koncepcję wnętrz. Po zakończeniu prac hotel zaoferuje 250 pokoi, dwie restauracje, dwa bary, salę konferencyjno-bankietową, strefę wellness i fitness oraz basen wewnętrzny i zewnętrzny. Projekt obejmuje wszystkie kluczowe przestrzenie gościnne – od lobby i recepcji, przez część gastronomiczną, po pokoje i apartamenty.

Storytelling jako doświadczenie gościa

Punktem wyjścia dla Tremend jest storytelling zakorzeniony w lokalnym kontekście, który ma prowadzić gościa przez kolejne warstwy doświadczeń. W Crowne Plaza Paris – Marne-la-Vallée koncepcja wnętrz opiera się na trzech motywach o odmiennym nastroju i palecie barw.„Ścieżki Parków i Ciszy” – przestrzenie zanurzone w naturze, z chłodnymi błękitami, zgaszonymi zieleniami i miękkimi szarościami. Dają wytchnienie, porządkują zmysły, budują spokój poranka. „Cienie Magii” – wieczorna elegancja w tonach fioletu, atramentowej czerni i butelkowej zieleni. W połączeniu z mosiężnymi refleksami tworzy teatralny, nieco tajemniczy klimat. „Za Horyzontem Miasta” – gościnna, ciepła odsłona z naturalnym drewnem, pastelowymi beżami i ochrami. Otula domowym komfortem i zachęca do dłuższego pobytu.

Przeczytaj też:  Dom Turka zaprojektowny przez pracownię Tremend w finale World Architecture Festival Awards 2025

Tak rozumiane projektowanie wpisuje się w filozofię Crowne Plaza: hotel jako miejsce spotkań, pracy i relacji, a nie tylko noclegu.

W ostatnich latach udało nam się ugruntować pozycję Tremend na rynkach zagranicznych, szczególnie we Francji. To rezultat lat pracy: od budowania know-how i elastyczności, po podążanie za współczesnymi trendami i poszukiwanie rozwiązań zrównoważonych. Dziś z satysfakcją konkurujemy w międzynarodowych konkursach z biurami z Francji, Wielkiej Brytanii czy Holandii. Każdy nasz sukces to w gruncie rzeczy sukces klienta, mierzony zadowoleniem gości wracających do hotelu – mówi Magdalena Federowicz-Boule, architektka, założycielka i prezes Tremend.

Francuski rozdział w portfolio Tremend

To nie pierwszy projekt pracowni nad Loarą. Tremend zrealizował już w aglomeracji paryskiej trzy hotele:
przebudowę Golden Tulip Villepinte Roissy Parc des Expositions, wnętrza Tulip Hotels & Residences w Joinville-le-Pont oraz Alberte Hotel – kameralny, rodzinny obiekt w Paryżu, gdzie pracownia zajmowała się nie tylko wnętrzami, ale i przebudową oraz renowacją XIX-wiecznej kamienicy. Autorski charakter projektów i doświadczenie w zarządzaniu wieloetapowymi procesami inwestycyjnymi przełożyły się na kolejne wygrane konkursy i zlecenia we Francji.

Nowy kontrakt dla Crowne Plaza domyka wieloletni wątek współpracy Tremend z IHG Hotels & Resorts. Architekci przygotowywali wcześniej koncepty przebudowy i wnętrz dla obiektów Crowne Plaza w Warszawie i Budapeszcie, co uwiarygodniło ich pozycję partnera zdolnego do przenoszenia standardów marki między różnymi rynkami i kulturami.

Według zapowiedzi przedstawicieli IHG, Crowne Plaza Paris – Marne-la-Vallée ma zainaugurować działalność w drugiej połowie 2026 roku. Równolegle Tremend rozwija międzynarodowe portfolio: w ostatnich miesiącach pierwszych gości przyjęły hotele z wnętrzami pracowni w Rydze (Pullman Old Town Riga), Budapeszcie (Mövenpick Budapest) oraz Lwowie (Tulip Residences Lviv). Toczą się także prace przy realizacjach w Strasburgu, Barcelonie, Lublanie, Kiszyniowie oraz w kurorcie Durrës w Albanii.

Nowy Crowne Plaza pod Paryżem jest czymś więcej niż kolejną kropką na mapie. To przykład, jak polskie biuro projektowe łączy międzynarodowe standardy z lokalną narracją, tworząc rozpoznawalny, emocjonalny produkt gościnności. W czasach, gdy hotel musi wyraźnie zdefiniować swoją osobowość i budować długotrwałe relacje z gościem, spójny storytelling i konsekwencja marki stają się przewagą konkurencyjną.

Przeczytaj też:  Butikowy hotel w Paryżu według projektu Tremend nie tylko przyjmuje gości, ale oferuje także przestrzeń dla prac polskich artystów!