Biuro firmy Coca-Cola HBC, mieszczące się w warszawskim budynku Business Garden, zajmuje trzy piętra o łącznej powierzchni 5,5 tys. mkw. Inwestorowi zależało, aby przestrzeń była nie tylko funkcjonalna i dopasowana do stylu pracy korporacji, ale także zgodna z firmowym brandbookiem. Do współpracy nad projektem wnętrza zaproszono architektów z pracowni BIT CREATIVE, których projekty znakomicie oddają ducha marek, dla których są realizowane, zachowując przy tym swój indywidualny charakter.

W warszawskiej siedzibie Coca-Cola HBC czołowe produkty firmy zostały wykorzystane jako elementy wystroju wnętrza, tworząc unikalne detale, które nadają przestrzeni wyjątkowy charakter. Już przy wejściu można poczuć ten klimat dzięki ladzie recepcyjnej w charakterystycznym dla marki kształcie „Wave”, który został powtórzony w formie dekoracyjnego oświetlenia i na podłodze. Lada prezentuje także flagowy napój firmy, z wkomponowanymi butelkami Coca-Coli, stanowiąc zapowiedź aranżacyjnych smaków, które odnajdziemy w całym biurze. Ściany wykończone kapslami ułożonymi w kształt butelek oraz logo Coca-Cola, szafki z uchwytami w kształcie butelek, a także użyte kolory i liczne naklejki, jednoznacznie wskazują na charakter tego miejsca.

Coca-Cola HBC to globalna marka, napoje tej firmy są znane na całym świecie. Wyzwaniem było zaprojektowanie przestrzeni, która będzie wyróżniać się na tle biur z innych krajów. Kreatywne podejście do procesu projektowego pozwoliło nam na wypracowanie oryginalnych rozwiązań z zachowaniem balansu. Wystrój wnętrza pobudza pracowników do kreowania innowacyjnych pomysłów – opowiada architekt Jakub Bubel.

Zachęcający do twórczej pracy jest także sam układ funkcjonalny biura, któremu architekci z BIT CREATIVE poświęcili wiele czasu i uwagi. Przestrzeń biurowa typu open space została zaprojektowana nie tylko zgodnie z bieżącymi potrzebami firmy i jej filozofią pracy, ale również tak, aby mogła się zmieniać w przyszłości, wraz z rozwojem firmy i aktualnymi trendami. Poszczególne przestrzenie, w tym miejsca pracy zarządu, rozmieszczono w sposób zapewniający otwartość, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu, także akustycznego. Stanowiska pracy podzielono na maksymalnie 12-osobowe zespoły, oddzielone wysokimi przepierzeniami. Wykładziny z podkładem bitumicznym, ścianki oraz meble pomagają utrzymać odpowiednią akustykę, jednocześnie podnosząc estetykę przestrzeni.

Konkretne rozwiązania funkcjonalne, ergonomiczne i akustyczne pozwalają na poprawę jakości i komfortu stanowisk pracy. Element wystroju jest ważnym czynnikiem i pobudza walory kreatywne, ale pracownicy potrzebują odpowiedniego balansu między kreatywnymi a funkcjonalno-ergonomicznymi rozwiązaniami. Nowe biuro Coca-Cola HBC jest potwierdzeniem i odpowiedzią jak powinien wyglądać dialog w biurze między funkcją a designem – mówi architektka Anna Margoła.

Pracownicy mają do dyspozycji wiele stref mniej formalnych, które czynią przestrzeń biurową bardziej przyjazną. Huśtawki oraz żywa zieleń sprzyjają relaksowi i pozwalają na chwilę wytchnienia w trakcie pracy. Nie brakuje także przestrzeni do szybkich, nieformalnych spotkań, które sprzyjają integracji zespołów. W biurze znajdują się małe i duże sale konferencyjne, kuchnie z jadalniami oraz taras, który w sezonie letnim staje się wyjątkową wartością dodaną. Uwagę przyciągają budki w formie domków i kontenerów, które oferują miejsce do wyciszenia i pracy w samotności.

Wystrój sal konferencyjnych nawiązuje do produktów marki Coca-Cola HBC. Większe sale, znajdujące się na każdym z trzech pięter, są nazwane i zaprojektowane w odniesieniu do flagowych produktów takich jak Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Fanta, Sprite, Adez, Monster, Powerade, Cappy, Kropla Delice, Kropla Beskidu, czy Burn. Każda sala urządzona jest zgodnie z charakterem danego napoju. Na przykład w sali „Monster” architekci postawili na dynamiczny wystrój, zespawując stół z dwóch silników i dodając fotele dla graczy oraz charakterystyczne logo i grafiki na ścianach, które podkreślają jej odważny charakter. W pomieszczeniu „Horeca” na ścianach znajdują się historyczne wycinki z gazet i grafiki na blachach. Sala „Adez” tworzy efekt lewitacji dzięki zamocowaniu stołu do sufitu, natomiast w sali „Kropla Delice” stół wykonano z naturalnego drewna i żywicy. Sala „Kraków” wyróżnia się stołem z charakterystyczną grafiką „Jesteśmy Stąd”. Detale są jednym z najmocniejszych punktów tego projektu.

Inwestor: Coca-Cola HBC Polska

Lokalizacja: Business Garden, Warszawa

Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Anna Margoła

Zdjęcia: Fotomohito