Media społecznościowe stają się coraz ważniejszym narzędziem dla architektów i pracowni architektonicznych w budowaniu ich wizerunku i zdobywaniu nowych klientów. Ale czy architekt rzeczywiście musi tańczyć na TikToku, aby przyciągnąć uwagę do swoich projektów? Na to pytanie odpowiedziały architektki Ada Skwira i Małgorzata Liebhart z pracowni WZ Studio podczas warsztatu zorganizowanego w ramach serii Domopasje w Centrum Designu Domoteka.
WZ Studio, uznana polska pracownia projektowania wnętrz, dzięki wieloletniemu doświadczeniu i dziesiątkom zrealizowanych projektów, zyskała uznanie zarówno w kraju, jak i za granicą. Ada Skwira i Małgorzata Liebhart, założycielki pracowni, wyróżniają się nie tylko wyjątkowym talentem projektowym, ale także umiejętnością skutecznego budowania wizerunku eksperckiego za pomocą mediów społecznościowych. Dzięki własnej, konsekwentnej praktyce odkryły, jak media społecznościowe mogą przynieść korzyści architektom, czym chętnie dzielą się podczas popularnych szkoleń.
Nieprzypadkowo, warsztat pod nazwą „Jak tworzyć zasięgowe rolki?”, będący częścią serii Domopasje organizowanej przez Centrum Designu Domoteka, przyciągnął liczne grono uczestników. Warsztaty te, wzbogacone o sesję Q&A, rozszerzyły swoją tematykę poza samo tworzenie treści wideo, omawiając sposoby, w jakie architekci mogą za pomocą mediów społecznościowych budować swoją markę, prezentować projekty i profesjonalnie komunikować się z klientami.
Podczas spotkania w Domotece, Ada Skwira i Małgorzata Liebhart podkreśliły, że w mediach społecznościowych nie chodzi tylko o liczby, ale o stałą, kreatywną komunikację z odbiorcami. Dzieląc się wiedzą na temat projektowania wnętrz, napotkanych wyzwań budowlanych i ich rozwiązań, udało im się zbudować ekspercki wizerunek, co przyczyniło się do zwiększenia zainteresowania ich pracą zarówno ze strony mediów, jak i nowych klientów. Podczas spotkania zaznaczyły, że architekt nie musi tańczyć na TikToku, aby zdobyć popularność (chociaż może, jeśli chce), ale przede wszystkim ważne są autentyczność i angażujące, wartościowe treści. Kluczem do sukcesu jest również konsekwencja i odpowiedź na bieżące trendy w mediach społecznościowych oraz branży wnętrzarskiej. Ważne jest, by zawsze reagować na pytania odbiorców, co podkreśla zasadę „do not post and ghost”.
Scenografię dla szkolenia WZ Studio stanowiła elegancka przestrzeń salonu Primavera Furniture, w której dominowały komfortowe meble tapicerowane od polskiego producenta.
Domopasje to innowacyjny cykl wydarzeń stworzony przez Centrum Designu Domoteka w Warszawie, który zaprasza do spotkań z czołowymi postaciami z branży architektonicznej, wnętrzarskiej i projektowej. Inaugurację cyklu uświetniła obecność znanej projektantki biżuterii, Anny Orskiej. Ostatnia edycja była okazją do zapoznania się z historią i osiągnięciami założycielek pracowni WZ Studio, architektek Ady Skwiry i Małgorzaty Liebhart. Każde spotkanie to nie tylko prezentacje, ale także kameralne dyskusje w otoczeniu wyjątkowego designu. Organizatorem wydarzenia jest Centrum Designu Domoteka wspólnie z agencją OKK! PR.






Fot. Bartek Barczyk