Duńska firma Zebra A/S, właściciel sieci sklepów Flying Tiger Copenhagen, planuje znacznie zwiększyć swoją obecność na rynku globalnym, dążąc do podwojenia liczby swoich sklepów do 2028 roku. Plan zakłada otwarcie 1000 nowych placówek, a połowę z nich firma już umówiła z lokalnymi partnerami franczyzowymi. Obecnie Flying Tiger ma 900 sklepów, głównie w Europie, i jest obecny w 27 krajach. Nowa strategia firmy koncentruje się na ekspansji na rynkach azjatyckich, gdzie spółka dostrzega ogromny potencjał.

Przeprowadziliśmy dokładną analizę i skupimy się na rynkach wzrostowych, gdzie możemy znaleźć najlepszych partnerów, a w Azji południowo-wschodniej widzimy duży potencjał. Teraz, gdy Covid nie jest już tak dominującym czynnikiem, jesteśmy gotowi do przyspieszenia – mówi Martin Jermiin CEO Flying Tiger Copenhagen.

Zebra A/S, znana z sieci Flying Tiger, w ubiegłym roku zaktualizowała swoje cele, podwajając liczbę planowanych nowych sklepów poza Europą. Firma podpisała już umowy franczyzowe na Bliskim Wschodzie, a obecnie rozwija działalność w Azji, gdzie posiada już sklepy w Korei i Japonii. Nowe umowy obejmują również Indonezję i Filipiny, gdzie planowane są otwarcia jeszcze w tym roku.

Nasz dotychczasowy biznes w Azji jest silniejszy niż kiedykolwiek, a nowe rynki na Bliskim Wschodzie, które otworzyliśmy w zeszłym roku, są ogromnym sukcesem. Dlatego teraz zwiększamy nasz cel. W ostatnim raporcie finansowym wykazaliśmy, że przychody, które w 2021 roku wyniosły 3,8 mld DKK, wzrosły w ubiegłym roku o aż 25 proc., a zysk operacyjny przed pozycjami specjalnymi osiągnął ponad miliard DKK – stwierdził Martin Jermiin.

W Europie firma dąży do ożywienia wzrostu po latach spowolnienia. Po realizacji kluczowych wyzwań w latach 2018 i 2019, Flying Tiger planuje umiarkowany wzrost na swoich podstawowych rynkach. W Polsce, jednym z kluczowych rynków e-commerce, firma także planuje przyspieszenie ekspansji. Niedawno otworzyła nowy sklep w Centrum Handlowym Blue City w Warszawie i planuje dalsze otwarcia w większych miastach oraz regionach, do których marka jeszcze nie dotarła.

W Polsce również Flying Tiger Copenhagen będzie stopniowo wracać do szybszego tempa ekspansji. Jest to również dla marki jeden z kluczowych rynków e-commerce. W kwietniu tego roku otworzył się nowy sklep w Centrum Handlowym Blue City w Warszawie. Portfolio będzie rozszerzane o kolejne punkty w większych miastach, również tych, gdzie Flying Tiger posiada już swoje sklepy. Obecnie trwają już rozmowy z wynajmującymi w kilku lokalizacjach. Nowe lokale będą także poszukiwane w regionach, do których marka jeszcze nie dotarła w Polsce – mówi Kent Fogh Petersen Managing Director na Europę Centralną (DE, PL, Baltics) Flying Tiger Copenhagen.

Dwa lata temu Zebra A/S zyskała nowego właściciela, gdy firma inwestycyjna Treville przejęła większościowy pakiet udziałów, a fundusz private equity EQT wycofał się. Martin Jermiin podkreśla, że model franczyzy i współpracy z lokalnymi partnerami jest kluczowy dla rozwoju firmy, pozwalając jej skoncentrować większość inwestycji na istniejących rynkach. Franczyza jest obecnie największym projektem rozwojowym dla Flying Tiger Copenhagen.

Fot.i oprac. na podst.: mat. prasowe Flying Tiger Copenhagen