Drugi kwartał 2019 r. Flying Tiger Copenhagen zamyka z 45 sklepami w Polsce. Ostatnie otwarcie miało miejsce końcem maja, a najnowszy sklep duńskiej sieci znalazł się w debiutującej Galerii Młociny.

Ekspansję w Polsce zaczęliśmy od ulicy handlowej, w zgodzie z filozofią marki, która z czasem ewoluowała. Byliśmy wtedy mało znaną na polskim rynku marką. Sytuacja znacząco się zmieniła, dziś śmiało można mówić o nas „love brand” – mówi Igor Kostenyuk, Country Manager
odpowiedzialny za Flying Tiger Copenhagen w Polsce. – Jest duże zainteresowanie marką Flying Tiger Copenhagen i nasza koncepcja otworzyła się na galerie handlowe, ponieważ chcemy dotrzeć do naszych fanów. Galerie handlowe stały się miejscem spędzania wolnego czasu, gdzie klienci korzystają z całej gamy dostępnych usług i oferty rozrywkowej. Nasz koncept oparty jest na budowaniu emocji, dlatego doskonale wpisuje się w ten trend. Wzrost rozpoznawalności naszej marki przełożył się na wzrost footfallu obiektów. Widzimy, że centra handlowe chcą nas mieć w swoim tenant mixie. Dzięki temu spełniamy oczekiwania klientów.

Marka rozwija się na polskim rynku od 2011 roku. Początkowo znana jako TIGER, zmieniła nazwę na Flying Tiger Copenhagen w 2016 roku. Konsumenci wyrazili rosnącą sympatię do oryginalnego designu marki, co zostało docenione nagrodą Lauru Konsumenta Odkrycie 2019 w kategorii „Sklepy z wyposażeniem domu”.

Wyróżnienie przyznane przez Konsumentów to dla nas najlepsza nagroda i potwierdzenie, że praca, jaką wkładamy w to, aby każdy dzień był dla naszych Klientów wspaniały, przynosi efekt. Każda wizyta w naszych sklepach, to przygoda pełna odkryć i inspiracji, dlatego Klienci chętnie do nas wracają – mówi Igor Kostenyuk. – Konsumenci doceniają nas za szeroki i różnorodny asortyment oraz zaangażowaną obsługę. Nasze akcesoria domowe, podobnie jak inne produkty, wyróżnia niebanalny design, czerpiący z korzeni skandynawskich i pozostający w zgodzie z panującymi trendami.

Produkty Flying Tiger Copenhagen zdobyły wiele nagród za oryginalny design, w tym Good Design, Red Dot, EPDA Award oraz International Design Awards. Co miesiąc do sklepów trafia ponad 300 nowości, obejmujących akcesoria domowe, kuchenne i łazienkowe, artykuły biurowe, zabawki, gadżety oraz tekstylia i produkty spożywcze.

W 2019 roku marka skoncentrowała się na wzmocnieniu idei zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu. Flying Tiger Copenhagen stopniowo wprowadza zmiany w asortymencie, uwzględniając kwestie ekologii i ochrony środowiska. Plastikowe słomki, sztućce i naczynia jednorazowego użytku zostały zastąpione opcjami z papieru lub bambusa. Nowa seria drewnianych utensyliów kuchennych, certyfikowanych znakiem FSC™, oraz zabawki z bioplastiku są już dostępne. W lipcu planowane są wprowadzenie produktów kuchennych ze szkła z recyklingu oraz bambusowych szczoteczek do zębów, szczotek do włosów i pędzli do makijażu.

Firma także wprowadza innowacje w pakowaniu produktów, aby zminimalizować użycie plastiku. Na przykład, nowy projekt opakowań na etui do telefonów ma przynieść oszczędności na poziomie 8 ton plastiku rocznie w całej sieci, na podstawie danych sprzedaży z 2018 roku. Flying Tiger Copenhagen stale podnosi swoje standardy i jest otwarty na potrzeby oraz opinie swoich klientów.

– Wierzymy, że nasza marka jeszcze mocniej umocni się w świadomości konsumentów, nie tylko spełniając, ale także przekraczając ich oczekiwania – dodaje Igor Kostenyuk.

Flying Tiger Copenhagen to międzynarodowa sieć sklepów z Danii, licząca obecnie blisko 1000 sklepów w 30 krajach Europy i Azji, a także w Stanach Zjednoczonych. W minionym roku otwierano około trzy sklepy tygodniowo na całym świecie. Dzięki innowacyjnemu designowi i ciągłemu rozwojowi produktów, co miesiąc w sklepach pojawia się nawet 300 nowości. Asortyment obejmuje kategorie takie jak dom, zabawki, hobby, party, przekąski, drobna elektronika i wiele innych. Wystrój sklepów wyróżnia jasne oświetlenie, skandynawski styl i angażujący sposób poruszania się po nich. Założona w 1995 roku spółka matka, Zebra, z siedzibą w Kopenhadze, zatrudnia globalnie ponad 6000 osób.