Na tegorocznych targach Salone del Mobile w Mediolanie, marka OMNIRES, uznany polski producent wyposażenia łazienkowego i kuchennego, zaprezentowała swoje flagowe kolekcje. Stoisko firmy, bogate w innowacyjne wanien, umywalek, baterii i systemów prysznicowych, stało się magnesem dla ekspertów i entuzjastów designu z całego świata. Wydarzenie to, które w pełni wróciło do swojej formy po pandemii, była doskonałą okazją do zaprezentowania najnowszych trendów i technologicznych innowacji w branży.

W trakcie targów stoisko OMNIRES odwiedziło wiele znanych postaci ze świata polskiej i międzynarodowej architektury, którzy podzielili się swoimi przemyśleniami na temat najnowszych trendów oraz przyszłości branży.

Ewolucja trendów w łazience

W ostatnich latach obserwujemy rosnącą popularność koncepcji przekształcania łazienek w domowe oazy SPA. Eksperci designu, takich jak duet MOW.design oraz Pawlak&Stawarski, podczas ostatnich targów zwrócili uwagę na ewolucję łazienek z miejsc codziennej higieny w przestrzenie sprzyjające relaksowi i odnowie biologicznej. Jak zauważyły Weronika Król i Marta Żebrowska-Wojczuk z MOW.design, w projektach łazienek coraz częściej pojawiają się takie kolory jak łososiowy, szałwia czy terakota, które kreują atmosferę wyciszenia i odprężenia.

W projektach widać pojawienie się kolorów takich jak łososiowy, szałwia czy terakota, kreujących atmosferę sprzyjającą relaksowi i wyciszeniu – obserwowały Weronika Król i Marta Żebrowska-Wojczuk z pracowni MOW.design. – Kiedyś były to miejsca tylko do higieny, teraz stają się częścią domu, modnymi i pięknymi przestrzeniami – dodali Pawlak&Stawarski. – W materii projektowej najważniejsze jest stworzenie nowej wartości w ramach funkcjonalności czy estetyki. Wierzę w klasyczne podejście do formy, ale to detal musi być intrygujący – podkreślała Maja Ganszyniec.

Sensualność w designie

Mario Abruzzese, włoski projektant i wykładowca akademicki z KICK Office, podczas rozmowy z przedstawicielami OMNIRES, zwrócił uwagę na zmysłowy aspekt designu wnętrz. Podkreślał, że odpowiednio zaprojektowana przestrzeń wpływa na nasze zmysły przez starannie dobrane kolory, tekstury i materiały. W szczególności docenił głębię kolorów w kolekcji OVO, wskazując na znaczenie doznań zmysłowych, takich jak dotyk, wzrok oraz emocje, które wywołują. David Basulto z ArchDaily dołączył do dyskusji, akcentując, jak detale, takie jak starannie dobrane akcesoria i tekstury, wzbogacają doświadczenia użytkowników.

Wpływamy na codzienne doświadczenia ludzi używających zaprojektowane przez nas produkty. Pozornie zwykłe umycie rąk jest przecież sensualnym doświadczeniem. To intymny moment, osobista chwila dla każdego człowieka – przyznała Maja Ganszyniec.

Sztuka i design

Marcin Szczelina, założyciel Architecture Snob, podczas wizyty na stoisku OMNIRES, podkreślił rosnącą rolę sztuki we wnętrzach. – Jestem pod wrażeniem pracy Pauliny Shacalis, która fantastycznie kieruje firmą i do tego jest świetną projektantką. To, że OMNIRES zaprosił polską artystkę i architektkę, Anię Łoskiewicz, do zaprojektowania tej przestrzeni, pokazuje otwartość na dialog i współpracę. Takie podejście łączy różne dziedziny i tworzy spójną całość. Weronika Król i Marta Żebrowska-Wojczuk z mow.design zwróciły uwagę na to, że marki coraz częściej traktują swoje produkty jak dzieła sztuki, skupiając się na detalach i minimalizmie. – Na stoisku OMNIRES zwróciłam uwagę na ideę kolektywnej fontanny, która kojarzy mi się z artystyczną koncepcją z pogranicza wnętrz i przestrzeni publicznej – zaznaczyła dr Anna Lorens, ​właścicielka autorskiej pracowni Lorens, która na Salone del Mobile pojawiła się w charakterze gościa Izby Włoskiej.

Targi Salone del Mobile w Mediolanie były więc nie tylko okazją do prezentacji najnowszych kolekcji OMNIRES, ale również platformą do wymiany inspiracji i doświadczeń, co potwierdziły liczne spotkania i rozmowy z ekspertami z branży designu.

Fot. i oprac. na podst.: mat. prasowe OMNIRES.