Terminal B Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice od kilku lat zachwyca swoją nowoczesną architekturą i innowacyjnymi rozwiązaniami budowlanymi. W centrum uwagi są imponujące fasady aluminiowo-szklane, które nadały budynkowi współczesny charakter i zapewniły wysoki standard funkcjonalności. O szczegółach inwestycji i zastosowanych technologiach opowiada Czesław Matląg, ekspert ds. inwestycji i dyrektor sprzedaży w firmie WIŚNIOWSKI, która była odpowiedzialna za część modernizacji lotniska.
Rozbudowa Terminala B była kluczowym elementem modernizacji portu lotniczego, a zastosowanie fasad słupowo-ryglowych marki WIŚNIOWSKI było odpowiedzią na ambitne wymagania architektoniczne i inżynieryjne.
To nie tylko kwestia estetyki, choć oczywiście przeszklone elewacje przyciągają uwagę. Fasady WIŚNIOWSKI to przede wszystkim nowoczesna technologia, która łączy design z funkcjonalnością, oferując doskonałe właściwości termoizolacyjne i akustyczne, a jednocześnie gwarantując bezpieczeństwo pasażerów – komentuje ekspert firmy, dyrektor sprzedaży i obsługi inwestycji w WIŚNIOWSKI, Czesław Matląg.
Inwestycja na lotnisku w Katowicach to przykład harmonijnego połączenia zaawansowanych technologii i architektury. Fasada aluminiowa w systemie Aluprof MBSR50N HI+, który została zastosowana na elewacji frontowej oraz przy płycie lotniska i na łącznikach, to rozwiązania, które spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających inwestorów. Lekkość konstrukcji aluminiowych pozwoliła na stworzenie ogromnych przeszkleń, co nadaje terminalowi lekkości i nowoczesnego charakteru, a jednocześnie zapewnia wysokie parametry energetyczne. Znacząca część modernizacji obejmowała również montaż ponad 100 szt. drzwi, w tym aż 79 drzwi automatycznych przesuwnych, które musiały spełniać rygorystyczne normy bezpieczeństwa, co stanowiło duże wyzwanie techniczne.
Każde z tych drzwi zostało zaprojektowane tak, aby łączyło w sobie niezawodność i funkcjonalność, ale kluczowym aspektem było zapewnienie zgodności z wymaganiami ewakuacyjnymi i bezpieczeństwa obiektu lotniska. To złożony proces, ale efekty widać na każdym kroku – zarówno w aspekcie estetycznym, jak i praktycznym – komentuje ekspert.
Znacząca część modernizacji obejmowała także montaż ponad 100 drzwi, w tym aż 79 automatycznych drzwi przesuwnych. Każde z nich musiało spełniać rygorystyczne normy bezpieczeństwa, co stanowiło spore wyzwanie techniczne. „Kluczowym aspektem było zapewnienie zgodności z wymaganiami ewakuacyjnymi i bezpieczeństwa obiektu lotniska. Każde z tych drzwi zostało zaprojektowane tak, aby łączyło niezawodność z funkcjonalnością. Efekty tego procesu widać na każdym kroku – zarówno pod względem estetyki, jak i praktyczności” – dodaje ekspert.
Katowice Airport, będące najwyżej położonym portem lotniczym w Polsce, przyciąga rocznie miliony pasażerów. Dzięki zastosowanym innowacjom architektonicznym, miejsce to nie tylko funkcjonuje sprawnie, ale także stanowi wizytówkę regionu. Terminal B, zintegrowany z całą infrastrukturą lotniska, obsługuje ruch pasażerski na najwyższym poziomie, doskonale odzwierciedlając swoją nowoczesną formę.
Fot. i oprac. na podst.: mat. praowe WIŚNIOWSKI.