W samym sercu Warszawy, przy ul. Chmielnej, w budynku Varso Tower, z którego okien rozciąga się widok na Pałac Kultury i Nauki, mieści się siedziba polska Page Group – światowego lidera w branży HR. Jednak to nie tylko imponująca lokalizacja decyduje o prestiżu firmy, ale przede wszystkim wyjątkowy wystrój wnętrz biura, który stawia człowieka w centrum uwagi. Zgodnie z misją i brandingiem marki, to właśnie ludzie stanowią punkt wyjścia dla aranżacji przestrzeni biurowej, za którą odpowiadają architekci z BIT CREATIVE.
1137-metrowa przestrzeń na 10-tym piętrze Varso Tower, najwyższego biurowca w Europie, jest nową siedzibą międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Page Group, obejmującej marki Michael Page oraz Page Executive. Wybór tak prestiżowej lokalizacji nie był przypadkowy – miał na celu podkreślenie najwyższych standardów usług oferowanych przez firmę. Również wybór pracowni projektowej, która miała „udomowić” tę przestrzeń, był staranny. BIT CREATIVE, znane z realizacji takich jak polska siedziba Mattel czy Coca-Cola HBC, zostało powierzone zadanie stworzenia koncepcji wnętrz.
Priorytetem było stworzenie przestrzeni skoncentrowanej na człowieku – pracowniku, partnerze biznesowym czy kandydacie. Zarówno podział funkcjonalny przestrzeni, z dużym open spacem, jak i estetyka wnętrz, utrzymana w kolorach flagowych firmy, odzwierciedlają ten cel.
Głównym założeniem przy tworzeniu koncepcji układu funkcjonalnego biura było dla nas wydzielenie dwóch niezależnych od siebie powierzchni – części konferencyjnej oraz części pracowniczej. Punktem łączącym obydwie te przestrzenie stała się strefa wejścia z recepcją oraz sąsiednim, otwartym coffee pointem – opowiada arch. Barnaba Grzelecki, właściciel BIT CREATIVE.
Z perspektywy Inwestora kluczowym aspektem projektu było odpowiednie rozplanowanie przestrzeni open space. Ze względu na dużą powierzchnię tej strefy oraz liczbę stanowisk, priorytetem stało się zapewnienie wysokiego komfortu pracy, zarówno pod względem akustycznym, jak i wizualnym. Pomimo podziału przestrzeni, całość aranżacji spaja jednolita estetyka oraz kolorystyka materiałów wykończeniowych. Choć paleta kolorystyczna jest stonowana i chłodna, wnętrze zachowuje przytulny charakter. Przełamanie zimnych barw drewnem i żywą zielenią nadaje aranżacji ciepły, domowy klimat.
Ze względu na użytą w tym projekcie kolorystkę, klasyczny czarny kolor profili ścian szklanych zastąpiliśmy kolorem białym. Całość jednak nie pozostaje monotonna – powtarzający się w różnych elementach kolor niebieski i granatowy, będący częścią identyfikacji wizualnej Page Group, urozmaica wykończenia ścian, staje się mocnym akcentem jako tapicerowany element mebli ruchomych oraz zabudów meblowych czy też pojawia się jako tło dla numeracji szafek pracowniczych – mówi architekt Jakub Bubel.
Koncepcja biura jako przestrzeni ściśle związanej z wizerunkiem firmy jest podkreślona przez grafiki na ścianach szklanych i pełnych. Linearne, syntetyczne postacie, będące jednym z motywów brandingu Inwestora, podkreślają inkluzyjność firmy i jej działalności na rynku.
Część konferencyjna
Strefa wejściowa, z głównym punktem w postaci lady recepcyjnej oraz dekoracyjnej lampy zawieszonej nad blatem, stanowi wprowadzenie do całej aranżacji biura. Materiały użyte na froncie lady są jednocześnie zapowiedzią kolorystyki, która dominuje w całym biurze. Otwarty sufit i jasne ściany tworzą neutralne tło dla kluczowych elementów wystroju. W pobliżu recepcji znajduje się poczekalnia dla gości oraz, początkowo ukryty, ale otwarty coffee point.
W przypadku mniejszych pomieszczeń, takich jak kameralne sale spotkań, design jest prosty i stonowany. Regularny, biały sufit typu Ecophon Solo, jasne ściany oraz dekoracje w odcieniach naturalnego drewna i mocniejsze akcenty granatu, zaczerpnięte z brandbooka Inwestora, tworzą atmosferę sprzyjającą owocnym rozmowom. Duża sala konferencyjna, przeznaczona na większe spotkania, różni się od innych pomieszczeń. Jej projekt został dostosowany do potrzeb większych grup, zachowując jednocześnie spójność z resztą aranżacji.
W tym pomieszczeniu zaprojektowaliśmy dekoracyjny sufit Nyquista Ecobaffle, pozostający jednak w gamie kolorystycznej pozostałej części powierzchni. Na ścianach znajdziemy więcej ciepłej struktury drewna, a fotele konferencyjne zostały zróżnicowane kolorystycznie – zauważa arch. Agata Krykwińska.
Część pracownicza
Część biura przeznaczona dla pracowników odgrywa kluczową rolę w całej koncepcji, z dużą przestrzenią open space. Aby optymalnie wykorzystać tę przestrzeń, została ona podzielona funkcjonalnymi i dekoracyjnymi elementami, takimi jak nieregularne szczebelki laminowane oraz szafki z donicami na stalowym lakierowanym stelażu. Nad stanowiskami pracy zaprojektowano sufit wyspowy Ecophon Solo, podczas gdy w strefach komunikacyjnych, jak w pozostałych częściach wspólnych, zastosowano sufit otwarty. Dla zwiększenia komfortu pracy, w open space zainstalowano kilka budek akustycznych przeznaczonych do prowadzenia rozmów i krótkich spotkań.
W tej części biura znajdują się również strefa chilloutu oraz pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Strefa chilloutu, przeznaczona do wypoczynku, jest wyposażona w różne meble miękkie, takie jak pufy, fotele i kanapy. Kolorystyka tej przestrzeni jest spójna z całością biura, z dodatkowym akcentem w odcieniach niebieskiego, który wprowadza świeży i relaksujący element do aranżacji.
W projekcie aranżacji część powierzchni przeznaczyliśmy na duże pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Tę przestrzeń charakteryzuje możliwość rearanżacji w zależności od potrzeb – kwadratowe stoliki mogą zostać połączone w jeden duży stół lub też stać pojedynczo. Dla nadania pomieszczeniu relaksacyjnego charakteru kawiarni wzdłuż ściany znajdziemy miękką kanapę, a nad stolikami nisko zawieszone oprawy dekoracyjne o ciepłej barwie światła. Dekoracyjnym akcentem są również płytki ścienne o dość nietypowym kształcie i nieco zróżnicowanym wybarwieniu szkliwa. Całość uzupełnia duża ilość laminatu w odcieniu dębowym. Wszystko to w zgodzie z przyjętą koncepcją aranżacji całej powierzchni biurowej, a przede wszystkim brandbooku marki, który w obrazowy sposób ukazuje rolę człowieka w jej misji i filozofii – podsumowuje architekt arch. Zuzanna Wojda.
Inwestor: Michael Page Polska
Lokalizacja: ul. Chmielna 69, Varso Tower, 10 piętro
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Agata Krykwińska, arch. Zuzanna Wojda
Zdjęcia: Fotomohito